Piacvezetővé vált az Apple okosórája

Az okosóra piac kezd magához térni a világjárványt követően, és további meglepetéseket is hozhat a jövőben. Egy 2021-es piaci kimutatás legnagyobb meglepetése az indiai piac elképesztően gyors növekedése.
Összesen 24 %-os éves növekedést mutat fel az okosórapiac 2020-ról 2021-re. Az eladásoknak nem kedvezett a járványügyi helyzet, de az évet megtolta a negyedik negyedév 40 millió eladott okosórája, ami az eddigi legnagyobb eladásnak számít. A növekedés főként a 100 dollár alatt kapható okosóráknak, valamint a helyi márkáknak köszönhetően négyszeresére nőtt indiai piacnak köszönhető.
A legmagasabb piaci részesedést az Apple tudhatja magáénak a maga 30,1 százalékával. Ez árbevétel szinten a piac felét jelenti még úgy is, hogy a vállalat 2,8 százalékpontot vesztett piaci részesedéséből a növekvő verseny miatt. Mindez nem hatott negatívan az Apple-re, a Bloomberg szerint a vállalat eddigi legerősebb éve idén lesz az okosóra piacon. A várakozások szerint 3 új modell is megjelenhet 2022-ben: az Apple Watch Series 8, Apple Watch SE és egy extrém sportolóknak tervezett speciális modell.
A második helyen csere történt 2021-ben 2020-hoz képest, a Huawei helyett már a Samsung következik az Apple után a rangsorban. A dél-koreai cégnek jól sikerült a váltás Tizenről Wear OS-re, már a piac 10, 2 százalékát teszi ki az egy évvel ezelőtti 8,9 százalékhoz képest. A Huawei eladásai viszont látványosan csökkentek, vélhetően az amerikai szankciók miatt. Hiába jelent meg a kínai vállalat több új modellel és egy gyerekeknek szánt okosórával is, eredménye 3% ponttal csökkent 2020-hoz képest. Ezek után sorakozik fel a imoo (5,2%), az Amazfit (5,1%), a Garmin (4,6%), a Fitbit (3,8%), majd a Xiaomi (3,6%).
Egyelőre a sor végén találjuk, azonban elég nagy ugrással került 9. helyre a Noise. A márka a teljes piac eladásainak 2,6 százalékát adja. Azonban első helyezett a gyorsan növekvő indiai piacon, főleg olcsó és középkategóriás modelljeivel. Az okosóra eladások tortájából India 2020-ban még csak 3 százalékot tett ki, 2021-ben viszont már 10 százalékot - míg Észak-Amerika a piaci eladások 33 helyett már csak 30 százalékot, Kína pedig 27 helyett 24 százalékot fedett le. Indiában jelenleg nagyjából 80 okosóra márka van jelen, amelyek közül 10 teljesen új márka a tavalyi évben jelent meg. A helyi gyártók az indiai piac háromnegyedét uralják, kevés teret hagyva a nagyobb, akár világszinten ismert márkáknak. Az indiai piacban van még potenciál, ami további átalakításokat hozhat a globális piaci szállítások kimutatásaiban.
forrás: hwsw.hu